۱۳۹۰ تیر ۲۲, چهارشنبه

برق بامیان باردیگر افتتاح شد،در بامیان خجالت کیلوی چند است؟

پروژه برق جنراتوری مرکز شهر بامیان دیروز بار دیگر توسط مقامات بامیان افتتاح شد. این درحالیست که برق بامیان در گذشته بارها توسط همین مقامات افتتاح گردیده بود اما متاسفانه به غیر از سنگ گل کاری شده ای که مقامات در تهداب آن گذاشته بودند سنگ دیگری روی آن گذاشته نشده بود و هیچگاهی برق بامیان ره بسوی خانه های گلین و تاریک مردم محروم بامیان پیدا نکرده بود.

این پروژه هم به گمان و باور اکثریت مردم بامیان منتج به روشنایی خانه های مردم بامیان نخواهد شد، زیرا بازهم درنظر است تا از همان جنراتور های کهنه و فرسوده ای که قبلا از آن استفاده شده و نتیجه نداده بود، استفاده گردد و این خود بر عدم مطمئن بودن این پروژه حکایت دارد.

تعصب و بی مسئولیتی های آشکار و ویرانگر اسمعیل خان وزیر فاسد انرژی و آب که دشمنی هایش با هزاره ها و مناطق هزاره نشین کاملا عریان است، دلیل دیگری بر عدم تطبیق پروژه های موثر برق رسانی در بامیان و سایر مناطق هزاره نشین کشور است، که باعث شده است تا اداره ناکارا و بی کفایت برق بامیان نتواند و یا نخواهد کاری برای تامین برق بامیان انجام دهد. اداره ای که اخیرا فقط بخاطر بی کفایتی و ناکارایی مفرط موفق به تصعید تشکیلاتی گردیده و به ریاست ارتقا یافته است.

اما آنچه از افتتاح این پروژه میتوان دریافت، بی شرمی شدید مقامات و به خصوص مسئولین اداره (ریاست) برق بامیان است که با کمال پررویی و بی شرمی و بدون اینکه از کارکرد گذشته شان اندکی خجالت بکشند، در حضور مردم ظاهر گردیده و بار دیگر بگونه خنده آور و در فضای کاملا بی اعتمادی که خلق کرده اند، سنگ تهداب برق میگذارند و پروژه برق رسانی افتتاح می کنند.

و این ثابت میسازد که مقامات مسئول بامیان در کنار آنکه اندک احساس مسئولیت در قبال مردم بامیان و رشد و انکشاف آنان ندارند، از احساسات انسانی و خجالت و شرم نیز برخوردار نیستند ورنه هیچگاهی نمیتوانستند در پیشگاه مردمی حضور یابند که برای شان کاری نتوانسته اند و یا نکرده اند و یاهم باید بگونه آبرومندانه دروازه دفتر شان را کاهگل میگرفتند.

و آره :

اگر این بارهم این پروژه به نتیجه مثبت و قابل توجه نرسیده و نتواند برق بامیان را تامین کند که به یقین نمیتواند، زیرا دونر تمویل کننده نمیتواند تا ابد این پروژه را تمویل کند و هنگامی که پروژه در اختیار دولت قرارگیرد، بازهم همان آش است و همان کاسه، این بار مردم بامیان و دانشجویانی که قبلا در اعتراض به نبود برق و عدم امکان مطالعه و تحصیل، شبانه دست به اعتراض زده بودند و با این کار شان مقامات بامیان را به وحشت انداخته بودند تا حدیکه فرمانده امنیه و تمام افرادش بمنظور تامین امنیت مقامات در حالت آماده باش قرار گرفته بودند، بگونه جدی تر و قاطع تر وارد عمل خواهند شد و مقامات مسئول را وادار به فرار خواهند کرد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

شما تنها ریاست انرژی آب وبرق را محکوم به بی شرمی نکنید بلکه در بامیان از والی گرفته به شمول ریاستهای بامیان بی شرم است کار نه اما لاف کار زیاد.