۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

ظهور رسانه های جدید، نوید بخش صفحه جدید در بامیان

رسانه ها به عنوان رکن چهارم اجتماع، نقش غیرقابل انکار و ناثیر گذاری را بازی می کنند که در صورت مدیریت درست و حرکت مطابق به اصول ژورنالیزم، اثرگذاری خاصی را در عرصه سیاست، حکومت داری، انکشاف، آگاهی دهی و آموزش در جامعه داشته باشند.
درین اواخر دو رسانه صوتی،یکی رادیو پیک از طریق دانشگاه بامیان که رادیوی سیار بوده و گاهی در مرکز و گاهی هم در ولسوالی ها نشرات دارد و یکی هم رادیو پیوند با نشرات مداوم و دایمی در مرکز بامیان، به فعالیت آغاز کرده اند.
با توجه به اینکه تا اکنون رسانه ها در بامیان بنابر دلایل مختلف حضور کمرنگ و مقطعی داشته اند، بروز و ظهور این رسانه ها، گشاینده روزنه جدیدی در عرصه کار رسانه ای و ژورنالیزم در بامیان به حساب می آید.
نشرات هرچند کوتاه مدت رادیو پیوند از نظر کیفیت و محتوا توانسته است بازتاب خوبی در جامعه داشته باشد و با نشر گزارشاتی از نواقص و کمکاری های ادارات محلی، درین عرصه پیشگام باشد.
و درین حال امید میرود که نشرات و برنامه های رادیو پیوند نیز با توجه به اظهارات مسئولین و بنیان گذاران این رسانه، گامی دیگری در راستای انعکاس و بازتاب مشکلات و دردهای مردم بامیان بوده و مسئولین حکومتی را به پاسخگویی و شفافیت وادار کند، چیزی که در بامیان کمتر مشاهده شده و تا اکنون عملی نشده است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

برادر محترم شما وظیفه یک رسانه میدانیدکه همیشه منتقد کارهای دولتی باشد؟؟
ما این اندیشه رارد می کنیم که رسانه ها تنهاباپالیسی نشراتی علیه دولت ومؤسسات افکار مردم عامه را تخریش کند بلکه رسانه ها قوه چهارم در کشور محسوب می شود باید بایک دید فراگیر وهمه جانبه پالیسی داشته باشد.
درحالیکه رادیو پیوند با این برنامه که تمام مردم ، دولت ، وطبقه های مختلف در جامعه این رادیو را بایک دید همه گانی ببیند.
داود ناظری

سليمان احمدي گفت...

آقای ناظری سلام
بهروز باشید
وظیفه یک رسانه فقط انتقاد نیست، بلکه انتقاد جزئی از کار رسانه ایست، انتقاد افکار عامه را تخریش نمیکند بلکه در جهت متوجه ساختن مسئولین، افشای کمکاری ها و تخلفات و نواقص اثرات مفید و مثبت دارد، به گمانم شما انتقاد را با پر و پاگند و تبلیغات منفی اشتباه گرفته اید.