۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

قتل دو خر توسط رنجر نیروهای امنیتی

صبح امروز وقتی در مسیر خانه به طرف دفتر کار در حرکت بودم در حد فاصل میان چوک شهید مزاری و دفتر یوناما صحنه جالبی توجهم را بخود جلب کرد. صحنه خونینی که در آن دو خر با بارهای شان در کنار سرک خون و خون آلود افتاده بودند و تعدادی از افراد نیز دور آنان جمع گردیده بود، از شاهدان عینی جریان قضیه را پرسیدم، چندتن از آنان که خود شاهد صحنه بوده اند، اظهار داشتند که رنجر نیروهای قوماندانی جلب و جذب با سرعت زیادی که داشته است با این دو خر تصادف کرده و خود فرار کرده است.

جریان نهایت متاثر کننده است، افراد نیروهای امنیتی در حالیکه خود باید با احترام به قوانین و مقررات، نافذ و تطبیق کننده قانون باشند،اما با تاسف که قانون را به آسانی زیر پانموده و آن را لگد مال میکنند. حال اگر نفص قضیه تصادف را آنگونه که از نام آن پیداست پیش آمدنی و طبیعی بدانیم، فرار از صحنه به هیچوجه قابل توجیه نیست و نباید به سادگی از کنار آن گذشته آنهم درصورتیکه توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته باشد.

البته این درحالیست که در گذشته نیز واسطه های پولیس و نیروهای امنیتی حوادث مشابه زیادی را خلق کرده اند که حتی منجر به تلفات انسانی نیز شده است اما تا اکنون درسی از آن گرفته نشده و واسط های آنان با سرعت تمام در سطح شهر و مناطق مسکونی حرکت می کنند.

اینکه چه وقت اینگونه حرکات ناشایست و خلاف قانون جلوگیری میگردد و اخلاق انسانی و رعایت و احترام به قانون در میان نیروهای امنیتی حاکم میگردد، خدا میداند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام آقای سلیمان احمدی، گرچه این حادثه با خر بوده ولی این یک عمل غیر انسانی است وناشایسته است با چنین برخورد و اعمال مغرورانه پولیس هرآن احتمالش است که خدای نخواسته انسانها را به سرنوشت مشابه گرفتار نماید.
البته قابل یاد آوری است در همه کشور های دنیا نخبه ترین انسانها با شرف ترین افرادازمایش های اخلاقی و برخورد های اجتماعی را سپری نموده شامل پولیس و اردو میشود؛ولی متأسفانه درافغانستان برعکس است منفور ترین افراد بین اجتماع وبی بندوبار ترین افراد که در هیچ مکان جای ندارد انهادر اردو وپولیس جلب وجذب میشود.