۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

بامیان واقعا فراموش شده است؟

سرمای شدید و طاقت فرسای زمستان سال روان، در بعضی نقاط کشور بی سابقه بوده و تلفات و خسارات زیادی را در پی داشته است. اما بازتاب وقایع و رخداد های ناشی از سرما، برفکوچ ها و برف باری های سنگین، در مناطق مختلف در رسانه ها و توجه موسسات امداد رسانی و ادارات مسئول دولتی و غیر دولتی، برخورد متفاوت و چندگانه بوده است.

شهر کابل که در چندین نقطه آن تعدادی از مهاجرین اقامت داشته و با مشکلاتی روبرو شده است، مورد توجه شدید رسانه های دیداری، شنیداری و چاپی قرار گرفته و به طبع موسسات کمک رسانی دولتی و غیر دولتی زیادی کمک های شان را به مهاجرین یاد شده سرازیر نموده وحتی به نقل از بعضی رسانه ها کمک ها به میزان بیش از حد نیاز به آنان توزیع گردیده و روند توزیع کمک ها بی رویه بوده است.

اما مناطق مرکزی و ولایت بامیان که از سردسیرترین مناطق محسوب میشوند و همه ساله در فصل زمستان با مشکلات فراوانی ازین ناحیه روبرو میشوند، متاسفانه کمتر مورد توجه رسانه ها و مهم تر از آن ادارات ذیربط دولتی و غیر دولتی قرار گرفته است.

همین اکنون کوتل شاتو بروی ترافیک بسته است و مردم ولسوالی ها پنجاب و ورس برای رفتن به بامیان باید از مسیر کابل حرکت کنند و اخباری نیز در ولسوالی ورس و سایر مناطق از تلف شدن مسافرین و به ویژه زنان و کودکان، شنیده میشود.

این برخورد دوگانه میرساند که بامیان آنگونه که بارها گفته شده است، فراموش شده است و جزئی از جغرافیای افغانستان به حساب نمی آید.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با درود بر شماو خوانندگان خوب وبلاگ تان!
برادر هیچ توقع نباید داشت چون عدالت اجتماعی و برابری توازون و در کشوری به نام افغانستان معنی ندارد چون انجا کشور شیر گرگ و ببر و پلنگ است و روباه هست انجا قانون طبیعت حاکم است : برای بقای خود باید مبارزه نمایید ورنه نابود میشوید و در این میان مردم ما چوب امنیت و ثبات قانون مداری که یکی از خصیصه های مردم ما هست میخوریم و حتی کمک های بشر دوستانه دیگر کشور ها را هم که برای مردم ما ارسال می شود برادران نا راضی کرزی در را حیف و میل و تاراج می کنند !!!