۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

اعلان نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی و شاهکار تاریخی مردم مرکز بامیان

امروز چهار شنبه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی کشور را اعلان کرد.
در ولایت بامیان دگروال عبدالرحمن شهیدانی از مرکز ولایت بامیان با کسب 11993 رای مقام اول را بخود اختصاص داده است.
این موضوع نشاندهنده این است که مردم مرکز بامیان با درک درست از وضعیت گذشته و آگاهی اصولی نسبت به سرنوشت آینده شان تصمیم درستی را گرفته و به ایشان رای داده اند تا در آینده بدون نماینده در پارلمان نباشند زیرا گذشته ها به وضوح نشان داده است که وکلایی که از ولسوالی ها به پارلمان راه یافته اند اندک توجهی به مرکز بامیان نداشته اند.
بناءً این بار شاید وضعیت تفاوت داشته باشد.
بدین اساس باید به شعور سیاسی بالای مردم مرکز بامیان افرین گفت.
دست مریزاد
بعد ازین دیگر وظیفه و مسئولیت جناب آقای دگروال عبدالرحمن شهیدانی است که دین و مسئولیتش را نسبت به اعتمادی که مردم به ایشان کرده اند و نسبت به سرنوشت آینده مردم بامیان ادا کند.
به امید موفقیت های بیشتر ایشان در راستای نیل به اهداف و مرام مردم محروم بامیان سربلند
لازم به یاد آوری است که در جدول نتایج آقای فکور بهشتی با کسب 11824 رای دوم و آقای استاد اکبری با بدست آوردن 10857 رای در مقام سوم قرار دارند و در میان زنان نیز خانم صفورا ایلخانی با بدست آوردن 5603 رای جایگاه نخست را بخود اختصاص داده است..

۴ نظر:

سیدکبیر سادات گفت...

به شرطیکه بعدازین بتوانید در بازار بامیان با مردم شریر شهیدان گزاره کنید وگرنه این لقمه را مردم مرکز بامیان به سخیف ترین حالت استفراغ خواهد کرد یادمان باشد
انوقت به من بگو دست پریزاد
فراموش نکنید که همین حالا هم ازشرارت شهیدانی ها شما مردم مرکزسوراخ می پالید وای بر این انتخاب

سليمان احمدي گفت...

آقای به ظاهر کبیر سادات
فکر می کنم زیاد تاریک اندیشانه نظر داده اید و یا اینکه از جای دیگری عقده مند هستید،امیدوارم کمی منطقی و باز تر بیدیشید، به هرحال فکر کنم انتخاب ایشان برای مردم ما بهتر از کسانیست که همواره مار در آستین مان بوده و با دشمنان تاریخی این ملت دست همکاری داده اند. خود قضاوت کنید.

سید علی از بامیان گفت...

متاسفانه مردم بامیان متوجه نشده اند که وظیفه وکیل پارلمان در مجلس چی است . شاید به نظر بعضی مردم وکیل باید برای ما خانه بسازد ، سرک بسازد، مکتب بسازد ، در صورتیکه وضیفه وکیل این نیست. بلکه وظیفه و کلا تصویب قانون ، نظارت بر اعمال حکومت . به نظر وکلای قبلی این وظیفه را به خوبی انجام دادند . بطور مثال تصویب قانون احوال شخصیه که به پافشاری همین نمایندگان برای اولین بار در تاریخ افغانستان صورت گرفت با توجه به فشارهای که از طرف خارجی ها مبنی بر اتلاف حقوق زن صورت گرفت. اما مردم بامیان به کسی رای دادند که از سوابق و افکار ایشان اطلاعی ندارند و تذویر و وعده ها و جوسازی ها ایشان رای دادند فکر میکند که میتواند وظیفه والی را انجام دهند . ایا در یک حکومت فاسد که خود نمیخواهد در مناطق محروم کاری انجام دهد وکیل میتواند این کار را انجام دهند . حال در صورتیکه این وظیفه والی است که در اجرای طرح های ولایتی کوشش و نظارت میکند. در مورد عبدالرحمن تاجای که من شناخت دارم از کمونیست های صابق است که تمام مصیبت های که اکنون مردم ما شاهد ان است از همین ها ناشی شدو حال ما مردم بامیان به او رای داده ایم در صورت که مردم ولایت بامیان مردم سنتی و دین پرور هستند و باید به این هم فکر کند که کسی به پارلمان راه یابد که به فردای فرزندان تان باندیشد و متناسب با آن قوانین را تصویب کند که به نفع اینده کشور مان است . اگ فکر میکنید که با انتخاب عبدالرحمن وضعیت بامیان بهتر میشود و کاری انجام داده میتواند کاملا اشتباه کردید . چون ایشان نه دارای صابقه مشخص و نه تخصص است و نه در موارد حقوقی اشنا است که وظیفه اصلی یک وکیل است . حتما خواهیم دید که به زودی شما از این انتخاب تان پیشمان خواهی شد.
تو کار زمین را نکو ساختی
که پنجه در آسمان انداختی
وسلام سید علی از مرکز بامیان

سليمان احمدي گفت...

دوست عزیز جناب آقای سید علی
موفق باشید
در بعضی موارد من با شما موافق هستم، وکلای بامیان هیچ کدام دارای تحصیلات تخصصی حقوقی و غیره نیستند و تا حال هیچ کدام شان کار برجسته ای به نفع بامیان انجام نداده اند، در مورد عبدالرحمن باید گفت که ایشان نیز برجستگی ویژه ای نسبت به سایر وکلای بامیان ندارند، فقط اینکه در ادوار گذشته مرکز بامیان وکیلی نداشته است،موفقیت ایشان نسبتاً میتواند برای مرکز بامیان مفید باشد و کارهایی هرچند اندک شاید بتواند انجام دهد.