۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

کنفرانس انکشافی بامیان از زبان وکلای شورای ملی

وکلای ولایت بامیان در شورای ملی شامل آقای اکبری، آقای فکور بهشتی، خانم صفورا ایلخانی و آقای سناتور رهایی نیز در کنفرانس انکشافی بامیان حضور داشتند ، از آن میان آقای اکبری و آقای رهایی سخنانی را در این کنفرانس ایراد کردند که فشرده آن در پی میاید:
1 - در ابتدای آقای اکبری به ابراز سخن پرداخته و ضمن یاد آوری از ظرفیت ها و استعداد های موجود در بامیان در راستای انکشاف و پیشرفت این ولایت، بامیان را قلب افغانستان دانسته و افزود که در صورتیکه بخواهیم بدن فعال داشته باشیم به قلب فعال و پرکار نیازمندیم،بناءً دولت مرکزی باید بامیان را به مثابه قلب کشور مورد توجه قرار دهد.
وی با یاد آوری نقش برجسته مردم بامیان در دوران جهاد و مقاومت و همکاری ، همیاری و علاقمندی شدید مردم بامیان با نظام جدید توقع برد که دولت مرکزی نیز با درک مردم بامیان توجه خویش را نسبت به انکشاف و پیشرفت بامیان جدی تر سازد.
آقای اکبری علاوه کرد که با آنکه کارهایی در بامیان صورت گرفته است اما آنچه حق و سهم مردم بامیان است به آنان داده نشده است و عدالت اجتماعی به هیچ صورت رعایت نشده است.
وی مشکلات بامیان را در نبود سرک و برق ، نداشتن مراکز صحی کافی، نبودن امکانات کافی در پوهنتون بامیان ، دارالمعلین و غیره دانست و ابراز امیداواری کرد که حکومت مرکزی در آینده در رفع مشکلات موجود بکوشد.
2- آقای رهایی نیز ضمن یاد آوری مشکلات و چالش های موجود در بامیان، دلیل عدم پیشرفت بامیان را نبود یک پالیسی مشخص از طرف ادارات و تطبیق پلان ها بر اساس استراتیژی دانست و خواستار توجه جدی دولت مرکزی نسبت به بامیان شد.

هیچ نظری موجود نیست: