۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

اقای جواد ضحاک بازهم انتقادی سخن گفت

آفای جواد ضحاک رئیس شورای ولایتی بامیان که در سومین کنفرانس انکشافی بامیان سخن میگفت بازهم همانند گذشته با همان شجاعت و قاطعیتی که از او سراغ داریم حکومت مرکزی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
وی با یاد آوری از ظرفیت ها، پتانسیل ها و استعداد های موجود در بامیان در راستای پیشرفت و انکشاف این ولایت، حکومت مرکزی را به بی توجهی مطلق نسبت به بامیان متهم کرد.
ایشان در بخشی از سخنان خویش گفتند : "جناب رئیس جمهوری کرزی در طی سه نوبت سفری که در سال های 1381، 1384 و 1385 به بامیان داشتند وعده های به مردم بامیان داده بودند هرگز عملی نساخته اند، وزرایی که به بامیان میایند تحت تأثیر احساسات وعده هایی را به مردم بامیان میدهند اما آن وعده ها بعد از گذشت دقایق و ساعاتی به فراموشی سپرده میشود"
آقای ضحاک در ادامه از اعمار چند تعمیر دولتی در ولایت بامیان به عنوان بخش عمده از بازسازی یاد کرده و افزود که اگر وزارت ها نمیخواهند واحد های دومی شان در بامیان تعمیر اداری داشته باشند آنان میتوانند خیمه برپا کنند.
رئیس شورای ولایتی بامیان مشکلات بامیان را چنین برشمرد:
1- عدم استخراج معادن که سروی شده است.
2- عدم پیشرفت کار کابل - هرات و نیز سرک شمال به جنوب از مسیر یکاولنگ.
3- عدم اسفالت سرک های ولسوالی ها به مرکز ولایت بامیان.
4- کمبود تعمیرات مکاتب.
5- عدم توجه به رشد زراعت.
6- عدم اعمار بند برق های آبی.
7- نبودن فاکولته های طب ،حقوق و ... در دانشگاه بامیان.
8- عدم مستفید شدن بامیان از بودجه بدیل معیشت مواد مخدر.
9- نبود مراکز صحی با امکانات و پرسونل متخصص و متبحر، وی ازاین مسئله به شدت ناراحت بود و افزود که در شفاخانه ولایتی بامیان به جای اینکه برای تداوی مریض تلاش صورت گیرد ، تلاش میشود تا مریض زود تر به مرگ سوق داده شود.
10- عدم اعمار میدان هوایی، که با توجه به توریستی بودن بامیان میتواند چشمه عایداتی خوبی برای بامیان و افغانستان باشد.

۳ نظر:

مهدی مهرآئین گفت...

دمت گرم و سرت خوش باد سلیمان خان.

خبرهای کنفرانس انکشافی بامیان را خوب انعکاس داده ای. عالی است. قلم ات هم خیلی تواناست.

کاش عکس خودت را هم درکاهگل کاری می گرفتی و می گذاشتی.
پس لرزه های این کنفرانس هم یادت نرود.

مهدی مهرآئین/ متأسفانه فعلا درکابل

ناشناس گفت...

ناشناس:
تشکر سلیمان جان
نمیدانم که چرا شما هم گول این حرفهای ضحاک را در کنفرانس خورده ای او حتی بلد نیست سخنرانی کند انها حرفهایی را هم که زده نوشته دیگران است او فقط بلد است خلاقیتها و تفکر دیگران را بدزدد و به نام خود رقم زند اصلأ به فکر مردم بیچاره نیست فقط منافع خودش مهم است ، حتی تا ان حدی که به مردم تهمت دزدی میزند تا به نفع خودش و فامیلش کیس جور کند برای خارج رفتن ....

سليمان احمدي گفت...

آقای ناشناس
به سلامت باشید
من گول حرف های آقای ضحاک را نخورده ام اینکه ایشان چه هدف دارد و چگونه می اندیشد زیاد مهم نیست و اینکه ایشان نوشته چه کسی را به خوانش گرفته است هم مهم نیست، مهم سخنانی است از زبان ایشان در کنفرانس گفته شد و میتواند برای مردم بامیان مفید باشد.