۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

ضحاک این بار کنفرانس گزارش دهی را تکان داد

اقای جواد ضحاک رئیس شورای ولایتی بامیان که در بیانیه افتتاحیه ششمین کنفرانس گزارش دهی در ولایت بامیان صحبت میکرد، ضمن صحبت هایش مطالبی را بیان کرد که جدیت خاص و همیشگی ایشان را نشان میداد، نکات عمده آن به شرح ذیل است:
1- او از مردم خواست تا در کنفرانس گزارش دهی فقظ شنونده نباشند و با احساس مسئولیت گزارش های سکتور ها را بشنوند و انتقادات شان را با صراحت بیان کنند تا مسئولین امر متوجه کمکاری های شان شوند و کنفرانس از حالت تبلیغاتی و تشریفاتی آن خارج شود.
2- او از ناراضایتی شدید شورای ولایتی بامیان از روند انکشاف در بامیان خبر داد و افزود که پیشرفت ها نامحسوس است. وی در ادامه افزود که والی بامیان در اوایل سال از بودجه انکشافی 30 تا 50 میلیون دالر برای بامیان صحبت کرده بود اما تا اکنون هیچ خبری از آن نیست.
3- آقای ضحاک از مسئولین سکتور ها خواست تا فقط فعالیت های انکشافی شان را گزارش دهند نه شرکت در جلسات و صدور مکاتیب عادی اداره شان را.
4- از مجری برنامه نیز خواست تا وقت کافی بمنظور پرداختن به بخش سوال و جواب در نظر بگیرد تا قناعت مردم فراهم آید.

۳ نظر:

علی مدد گفت...

یکی از همکلاسیهای تاجیکم همیشه به من طعنه می زند می گوید شما بسیار مردم بی توقع و بی زبان هستید اگر از ما مردم اینقدر وزیر رد می شد حتی اگر همه مان کشته هم می شدیم ساکت نمی ماندیم در مسایل باز سازی نیز چنین است او گفت: من تا به کابل و دشت برچی نیامده بودم فکر می کردم شما چقدر قدرت و ترقی و پیشرفت دارید اما با دیدن برچی دیدم بسیار مردم با اعتماد به نفس ضعیف و قانع(ذلیل) هستید. دربامیان تنها کسی که به راستی درد مردم مارا درک می کند پیدا نمی شود. از بعض جهات جوادی و ضحاک بد نیست.

روزی به بچه ام گفتم اگر پول بی حساب داشته باشی چه می خواهی کمی فکر کرد گفت موتر اسباب بازی کنترلی که در فلان دکان دیدم . مردم ما نیز نهایت فکرش به پروژه های ذره ی بامیان می رسد و در ثانی باید توقع مردم از دولت خیلی خیلی بالا برود و به مرگ بیگیرند تا به درد راضی شوند. ولی نمی دانم چرا مردم ما اینقدر ساده لوح و بی زبانند وقتی بعد از ده سال کار یک سرک در بامیان شروع می شود مردم در مصاحبه های خود می گویند ما به آرزوی خود می رسیم ولی با اینکه به قول کای آیده نماینده ی پیشین سازمان ملل در افغانستان پولهای جامعه ی جهانی در قندهار و هلمند غرق شده است، من در تلویزیون دیدم که یک هلمندی می گفت "خارجیها به هلمند هیج توجه ندارند و فقط به فکر جنگ خودهستند" یا یک بغلانی در یک مصاحبه می گفت : " مردم ما از دولت می خواهد که به ولایت فراموش شده ی بغلان نیز کمی توجه کنند" درحالیکه من در همان روز در اخبار خواندم که 156 پروژه عام المنفعه در بغلان در یک روز راه اندازی شد. یا همینطور دولت آلمان تنها برای معارف ولایت فاریاب 96 ملیون دلار کمک کرد در حالیکه بودجه سالانه معارف بامیان شاید به یک ملیون دلار نرسدو...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نجیب الله گفت...

دوستان شما از مردم بیچاره ی بامیان انتظار داشتن تفکر و شعور یک شهروند مدرن را نداشته باشید اینها صدها سال در تاریکی ویخبندان مطلق نگهداشته شده و زمان لازم دارد تا مغزهای یخزده و خاموش کم کم استارت زده شده روشن شوند.

ناشناس گفت...

آقای نجیب الله لطفا درست صحبت کن، فکر نمی کنم تو اروپایی یا آمریکایی باشی تو هم یک افغانی هستی، دیگه ولایات افغانستان هم دست کمی از بامیان ندارد بلکه بدتر هستن، با وجود امثال تو که فکر می کنند ..... هستند معلوم که این مملکت درست نمیشه. بعد دیگه تو نوشته هایت استارت استفاده نکن می خواهی بگویی من انگلیسی بلد هستم، خاک بر سر ما افغان ها