۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

نگرانی مردم و پنهان کاری مسئولین امنیتی بامیان

بعد از شهادت جواد ضحاک رئیس فقید شورای ولایتی بامیان، وضعیت بامیان بگونه فزاینده ای نگران کننده به نظر میرسد و مردم در حالت اضطراب و دلهره به سر می برند و از امنیت موجود در بامیان اطمینان خاطر ندارند.

این نگرانی ها پس از آن شدت گرفته است که شایعاتی مبنی بر ورود چند نفر انتحاری و تعدادی از افراد گروه طالبان از طریق کوهها به بامیان پخش گردید و بعضی از مقامات امنیتی در محافل خصوصی آن را تایید کرده اند.

شایعات موجود به شدت مردم را تحت تاثیر قرار داده است و اکثر مردم در وضعیت سردرگم و مبهمی که ایجاد گردیده است هرلحظه منتظر اتفاق و وقوع حادثه ای هستند.

از طرف دیگر موجودیت اشخاص غیر بامیانی که با ظاهر غیر عادی و تحت پوشش موارد مختلف در تمام ساحات بامیان حضور دوامدار دارند و درین اواخر افزایش نیز یافته اند ترس و نگرانی مردم را جدی می سازد.

اما جدای از اینکه شایعات ورود افراد انتحاری و افراد مسلح گروه طالبان تا چه نزدیک به واقعیت میباشد. عملکرد مسئولین امنیتی بامیان و عدم اطلاع رسانی درست به مردم، خود سوال برانگیز است.

می طلبد تا مسئولین ذیربط که یقیناً نگرانی های مرم را درک میکنند (اگر بی خبر از آن باشند به یقین که شهکار کرده اند و میتوان آینده بامیان را بدست آنان سپرد) درین زمینه اطلاع درست به مردم داشته باشند تا مردم در جریان وضعیت جاری قرار گیرند و حد اقل از حالت سردرگمی و دلهره و اضطراب خارج شوند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

شاید هزاره های کوتگی باشند. خوب سیل کو. پدرنالت ها کارها ره که پگ گرفته حالی دیگه رقم می یه.

شومو هزره گو از زیادتر لیاقت شی ره ندرید. شکم شومو که سیر شد ده جان یک دیگه خو موفتید.... .

از مو یاد بگیرید که طالب پاکستانی و قندهاری و کابلی و نیکتایی پوش امریکایی یک نظر داریم. چشیم مو هم بخیل نیست. دیده مو هم کوته نظر نیه..... . پای چک چک مو هم اگر صاحب موزه شد دیگه خو ره بد نموگوییم.




مولوی سخیداد

انجمن دانشجویان بامیانی باشنده ایران گفت...

سلام و درود بی پایان
وبلاگ بسیار زیبا و پر محتوایی دارید. انجمن دانشجویان بامیانی باشنده ایران (بانگ هندوکش) به تحلیل مسایل سیاسی و اجتماعی روز جامعه افغان می پردازد. مشتاقانه منتظر نظرات سازنده وعالمانه شما فرهیختگان می باشیم. خوشحال میشویم با شما تبادل لینک داشته باشیم.

سليمان احمدي گفت...

دوست عزیز ناشناس!
من یک هزاره ام و به هزاره بودنم افتخار میکنم، اما توصیه میکنم کمی ادب و ادبیات نوشتاری را بیاموزید بعد ابراز نظر بفرمایید.
داستان کوتگی های دوتابعیته که قبلا به آن پرداخته ام و نظر شما هم کنایه به آن است، کاملا جداست، من هنوز هم برسرحرف هایم ایستاده ام و از آن دفاع می کنم، اینکه شما ادعا دارید هزاره اید و به همگان به یک چشم می نگرید ادعاییست بی بنیاد و دروغیست شاخدار، زیرا عملکرد تان در جامعه و به خصوص در استخدام پست های موسساتی که شما در آن کار میکنید به خوبی هویداست و گویای حقیقت.
القابی که شما در پاکستان به هزاره هایی که از افغانستان میایند نسبت میدهید را بیاد بیاورید و برخوردهای تان را بدیده بی طرفی به قضاوت بنشینید آنگاه به واقعیت امر پی خواهید برد.

سليمان احمدي گفت...

انجمن محترم دانشجویان بامیانی مقیم ایران!
نهایت مسرت دارم که عزیزان دانشجوی مان در کشور ایران دست به اقدام نیک تشکیل انجمن دانشجویی زده اند، این عمل نهایت قابل قدر بوده و باید مورد حمایت قرار گیرد.
تشکر از ابزار نظر نیک تان، منم با تبادل لینک موافقم و در زوترین فرصت ممکن آن را عملی خواهم ساخت.

ناشناس گفت...

سلام مجدد

راستی در مورد کم کاری های غزنیچی ها هم بنویس. آنها هم آدمهای خیلی خوبی نیستند. درست هست که هزاره است . ولی خوب از یک و لنگ که نیستند.... آخر می دانی کوتگی ها اکثرشان غزنیچی هستند. یک مقدار هم دایکندی ... ولی یک و لنگی که نیستند. یک و لنگی هم اگر باشند از قریه شما که نیست . ولی از قریه شما هم اگر باشد از خانه شما که نیست... هموتو نیست.... بنویس پدرنالت ها را ....

نامردا تمام بامیان را گرفتند. تمام شغل ها را گرفته اند ....... خدا می داند که اینها در غزنی به بامیانی ها چه می گند.....

سخیداد