۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

انتخابات پارلمانی افغانستان، بدنامی دیگری ثبت تاریخ کرد



انتخابات دوره دوم پارلمان افغانستان با اما و اگر های زیادی برگزار گردید ، اما آمار های ارائه شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات بیانگر این است که بدنامی دیگری ثبت تاریخ افغانستان شده است

برپایه آمار های ارائه شده میزان اشتراک کنندگان در این انتخابات به 5 میلیون و ششصد هزار نفر میرسد که در 17744 محل رای دهی در سراسر کشور رای داده اند، از مجموع این تعداد آراء پس از اعلان نتایح ابتدایی به تعداد 4265347 رای با اعتبار و به تعداد 1300000 رای باطل تشخیص داده شده اند که الی اعلان نتایج نهایی احتمال تغییرات در آرای باطل وجود دارد

اگر محاسبه ای صورت گیرد واضح میگردد که از مجموع آرای ریخته شده به صندوق ها در حدود بیش از %30 آن را آرای باطل تشکیل میدهد و این چیزی نیست که به آسانی بتوان از کنار آن گذشت .

باطل شدن %30 فیصد آرا نشاندهنده موجودیت وسیع و گسترده تقلبات و تخلفات در سراسر کشور میباشد و این موضوع میتواند برای آینده دموکراسی نوپای افغانستان به شدت خطر ساز باشد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

اقای احمدی سلام
مطلب درستی است اما چاره بهتر از این مگر سراغ دارید؟ اگر انتخابات بد است پس ایا منظورتان این است که حکومات قبلی خوبتر بودند.

سليمان احمدي گفت...

آقای ناشناس
سلام امیدوارم خوب و سرحال باشید
منظورم ازین مطلب فقط گفتن حقایق موجود در کشور برای هموطنانم بو.
شما درست می فرمایید در افغانستان هیچ چیزی چاره ندارد، وضعیت هر روز بد تر از دیروز است ولی وجدان به آدم اجازه نمیدهد تا سکوت کند.