۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

قدرت انتقاد از دانشجویان و اساتید دانشگاه بامیان سلب شده است

اخیرا شاهد محافل فراغت دهها تن از دانشجویان دانشکده های زراعت و مالداری و تعلیم و تربیه دانشگاه بامیان بودیم که با شکوه و عظمت ویژه ای تجلیل گردید و فارغین توانستند پس از چهارسال زحمت و تلاش، سند فراغت شان را بدست آورد و راهی کار و فعالیت در جامعه محروم ما گردیده اند.
و اما کیفیت آموزش در این چهار سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که میتواند آینده فارغین را بگونه مثبت و یا هم منفی رقم بزند. محمد باقر اندیشمند یکی از فارغ التحصیلات دانشکده زراعت و مالداری که در این مراسم به نمایندگی از فارغین سخن میگفت به نکات خوبی اشاره کرد، وی از سلب قدرت نه گفتن و انتقاد کردن در محیط علمی دانشگاه گلایه داشت و افزود که محصلین و حتی اساتید توان نه گفتن و انتقاد کردن را ندارند. وی همچنین در قسمت دیگری از سخنانش از اینکه مفاهیم علمی و تحقیق بگونه کاملاً نقلی و تقلیدی به محصلین ارائه میگردد شکایت داشته و گفت که باید مسایل علمی بگونه تحقیقی و آزمایشی به بحث گرفته شوند تا برای محصلین بهتر قابل درک و فراگیری باشد.
قابل یاد آوریست که شکایات دیگری نیز از روند تدریس و کیفیت آموزش در دانشگاه بامیان همانند پایین بودن سطح علمی اساتید، کمبود اساتید متخصص و مسلکی و غیره مطرح میباشد.

هیچ نظری موجود نیست: