۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

باميان در اولويت پروسه انتقال قدرت

بدنبال موافقت دولت افغانستان با نيروهاي بين المللي بر سر انتقال مسئوليت هاي نظامي و انكشافي به دولت افغانستان،‌ ديروز داكتر اشرف غني احمد زي به عنوان رئيس پروسه انتقال مسئوليت هاي نظامي و انكشافي از نيروهاي بين المللي به دولت جمهوري اسلامي افغانستان وارد باميان شد.
مسولين ولايتي باميان هدف از اين سفر را بررسي چگونه روند انتقال مسئوليت هاي نظامي و انكشافي از نيروهاي خارجي به دولت افغانستان و بحث روي مشكلات و چالش هايي كه احتمال دارد بعد از عملي سازي اين امر فرا روي دولت قرار گيرد،‌دانسته اند.

آقاي احمد زي ديروز با داكتر حبيبه سرابي والي باميان، مسئولين سكتور امنيت ،‌ سكتور عدلي و قضايي،‌ اعضاي شوراي ولايتي و ساير روساي دواير دولتي باميان روي موضوعات فوق صحبت نموده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گفتني است ولايت باميان در كنار ولايت هاي پروان پنجشير و چند ولايت ديگر در صدر اين برنامه قراردارند و اولين ولاياتي هستند كه انتقال قدرت در آن صورت خواهد گرفت.

۴ نظر:

نجیب حکیمی گفت...

اینجا فرصتی خوبی است باید سوال شود در مدت این ده سال گذشته برای بامیان جز اینکه اسلحه ی این مردم بیچاره را پاک جمع کرده اند دیگر چه کرده اند که حالا می خواهند بیرون روند؟ باید به شدت از آنها خواست در عوض قطع کمکهای نظامی به بازسازی جدی و اساسی بامیان توجه کنند و حرف دل مردم محروم بامیان بشنوند.

زکی گفت...

خدا خیر پیداکند این جانور خیلی بی رحم و خطرناک است. این طالب نکتایی پوش دربیست سال گذشته بیشترین ضربه را به مردم افغانستان زده است.
همین جانور همیشه تلاش می کند در کشورهای غربی با شگردهای مختلف از طالبان حمایت کند و بی نهایت قبیله گرا و خیانت کار است . برای منافع قبیله اش از هیج معامله ی با کشورهای خارجی و فروختن افغانستان دریغ نمی کند بخاطر همین است که بعض نهادها در کشورهای غربی از او تبلیغ می کنند.

jaafar گفت...

این طالب نکتایی پوش خیلی خطرناک و شیطان است. برای منافع قبیله اش از همه چیز مردم افغانستان درخارج و داخل گذشته و می گذرد.

نعمت الله گفت...

از بی آدمی خوب ماست. رهبران ما همه خر سوار و بی سوادند و چیزی از سیاست نمی فهمند.بخاطرهمین اینگونه افرادبی رحم و شیطان صفت و قبیله گرا بر سرنوشت همه مردم افغانستان حاکم می شوند.

بنده هم قبول دارم که تمام سیاستهای اصولی افغانستان امروزتوسط همین آدم و هم تبارش زلمی خان خلیلزاد طراحی و تصویب می شود. اینها در خوش خدمتی برای بعض شخصیتها در غرب از هیج کاری دریغ نمی کنند.