۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

پشتونیزم حاکم بر نظام افغانستان، عامل بنیادین رشد طالبان


قریب به نه سال از سقوط نظام عقب گرا و جهل آمیز طالبان در افغانستان میگذرد، نظامی که در اندک زمان بسیار کوتاه دامن سیاه آن توسط نیروهای نظامی خارجی و داخلی از تمام افغانستان برچیده شده و سپاه تاریک اندیش آن به آنسوی مرزها رانده گردید.
و اما در ادامه با آنکه مبارزه علیه آنان تداوم یافت با گذشت زمان اندک اندک نیروهای طالبان به سازماندهی مجدد پرداخته و به رشد روز افزون و غیر قابل مهار و در عین حال سوال برانگیز دست یافتند.
یک نگاه عمیق تر و موشکافانه تر واضح می سازد که فقط و فقط حاکمیت پشتونیزم و قبیله و قوم گرایی کرزی و عمال افراطی پشتون ها، میتواند دلیل اصلی رشد فزاینده طالبانیزم در افغانستان و پاکستان باشد، زیرا سالیان گذشته به صراحت نشان دهنده این است که نظام فعلی حاکم برافغانستان در مبارزه علیه طالبان و تروریزم هیچگاهی صداقتمندانه عمل نکرده است و همواره متاثر از حس قوم گرایی در مقابل آنان سهلنگاری از خود نشان داده است.
موارد ذیل به خوبی ثابت کننده این ادعا میباشند:
1- سربازان اردوی ملی که خود در عملیات علیه طالبان در مناطق جنوبی و غیره شرکت داشته اند حکایت می کنند که اردوی ملی هیچگاهی بگونه جدی و تاثیر گذار در مقابل طالبان عمل نکرده است و اکثرا دیده شده است که در میادین نبرد فرماندهان اردوی ملی مانع از اعمال فشار بر نیروهای طالبان و ضربه زدن به آنان شده اند.
2- در سطح بالای اردوی ملی، فرماندهان عالی رتبه از اقوام غیر پشتون که در راس قول اردو ها و... قرار داشته و صادقانه در مبارزه علیه تروریزم کوشیده اند و ضرباتی را بر پیکر مخالفین نظام وارد کرده اند، مورد خشم جناب کرزی و جناب وردک وزیر دفاع قرار گرفته و با تبدیلی ایشان به مناطق امن و دور از عرصه نبرد فرصت خدمت صادقانه را از آنان میگیرند تا پشتونیزم را یاری برسانند. چگونگی تبدیلی های مکرر جنرال مراد علی خان را از نظر بگذرانید تا موضوع برای تان روشن گردد.
3- مذاکرات پشت پرده و پنهانی کرزی با جناح های حکمتیار، حقانی و گروپ های طالبان که بدور از چشم مردم صورت میگیرد، خود عدم صداقت حکومت را نشان میدهد، زیرا آنان میخواهند با امتیاز دهی به پشتون های مخالف و ترغیب آنان، جلو جنگ و کشتار در مناطق پشتون نشین را بگیرند و در عوض خشونت را به مناطق غیر پشتون بکشانند.
4- و موارد دیگر...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

حتی یک کودک نیز نمی تواند تردید کند که کرزی سرسخت ترین سرکرده ی طالبان است و درسایه ی لابیها و تملقهای زلمی خلیلزاد بیش از هزار ملیارد دلار امریکارا مفت در جهت منافع پشتونها در افغانستان غرق کردند.

تازه امریکاییهای احمق فهمیده اند که زلمی خلیلزاد چگونه چشمان شان را باخاک سرمه کرده بودجه های هنگفتی را بدون حساب و کتاب به کام پشتونها ریخته است. هنوز رسواییهای زلمی خلیلزاد چهره اش درنقاب انواع خوش خدمتی و خبر چینی پنهان است بعد از آنکه تحقیقات جدید امریکاییها در جنوب رسواییها ی زلمی و کرزی را برملا کرد آنوقت گریه کرزی تماشایی است!!!!

تاحالا که فقط پول جیبی کاخ کرزی کم کم سر بیرون کرده دیده شود چه پرونده های که تشکیل نشود!!؟؟

نجیب الله گفت...

هم نوشته و هم نظر خیلی جالب بود احمدی جان ممنون!