۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

در چهره کرزی و در طینت عبدالرحمن جابر

  بدنبال اظهارات شرم آور و نفاق افگنانه قبیله سالار کرزی در مورد عدم رعایت و تأمین وحدت ملی در انتخابات ولایت غزنی و تاخیر نهایت سوال برانگیز در اعلان نتایج نهایی انتخابات پارلمانی آن ولایت، گمانه زنی های قبلی تعدادی زیادی از صاحب نظران و کارشناسان و سایرین در مورد حاکمیت نظام قوم سالار و مبتنی بر منافع یک قوم خاص (پشتون های پای لچ) رنگ واقعیت به خود گرفته است و قطعا برهمگان هویدا گشته است که سنگ اندازی در راه راهیابی یازده نفر از وکلای شیعه و هزاره از ولایت غزنی فقط و فقط ریشه در تبعیضات قومی و برتری طلبی کرزی خان پشتون سالار دارد و بس.
  بناءً به صراحت میتوان ادعا کرد که تاریخ در افغانستان همواره تکرار میشود، زیرا شخص فاسد کرزی در سایه نظام نام نهاد دموکراسی که در واقع باید تأمین کننده قطعی وحدت ملی و عدالت اجتماعی جامعه باشد، همانند سلاطین و سرمداران گذشته که تاریخ گواه انکار ناپذیر اعمال آنان در قبال غیر پشتون ها و به ویژه هزاره ها میباشد، دقیقا پا جای پای عبدالرحمن جابر گذاشته و با تکیه بر استراتیژی ها و پالیسی های ظالمانه آنان در نظر دارد اقلیت ها ساکن در کشور را در محرومیت کامل نگهداشته و حتی حقوق قانونی آنها را از آنان بازستانده و آنان را از صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور حذف کند.
  پس برماست که درک کنیم نیات شوم و پلید کرزی و همتبارانش را و درک کنیم که ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم، هنوز باید علیه تاریخ و تکرار تاریخ سیاه کشور مبارزه کنیم و با درایت و کیاست به دیگران اجازه ندهیم تا بیشتر ازین خواسته ها و اهداف ناشایسته شان را بر ما تحمیل کنند و باز بیاد آوریم فرموده های بجا و تاریخی رهبر شهید ، سردار فرزانه فقید مان بابه مزاری بزرگ را که از گلوی زخمی خویش همواره فریاد میکرد " من برای مردم خود فقط این را میخواهم که دیگر هزاره بودن شان جرم نباشد".


۱ نظر:

زکی گفت...

قوم گرایی کرزی به حدی علنی و تابلو شده است که دیگر هیج کسی به شدت و اصرار آن شکی نمی کند. بهترین راه مبارزه با تعصبات بنیان بر انداز قومی کرزی اطلاع رسانی درست و خنثی کردن توطئه ها پیش از اجرای آنهاست.
همین کاری که شما می کنید یکی از بهترین راههای مبارزه با تبعیضهای حکومت تک قومی کرزی است. ولی هیجگاهی منطق و خرد مبارزه را فراموش نکنیم. از احساس پاک و نوشته ی زیبای تان تشکر می شود.