۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

در نظام افغانستان سیستم تیر و بیر حاکم است

آقای جواد ضحاک که در سومین و آخرین روز کنفرانس گزارش دهی ولایت بامیان به سوالات اشتراک کنندگان پاسخ میگفت در جواب به سوال یکی از حاضرین که پرسیده چرا مسئولین هر در قسمت تآخیر وعده های شان فقط میگویند در آینده مشکلات حل میشود و در سال آینده در حالیکه هیچ مشکلی حل نشده است بازهم میگویند در آینده کوشش می کنیم مشکلات حل شود؟ گفت این بدان علت است که در نظام افغانستان سیستم تیر و بیر حاکم است، بدین معنی که مسئولین فقط میخواهند اعتراضات مردم نسبت به کمکاری های شان را با وعده به آینده و حل مشکلات شان در آینده ها، برای مدت اندکی آرام کنند، آنها در واقع هیچ کاری نمیخواهند انجام دهند بلکه خاک به چشم مردم میزنند و به فکر گذراندن روز ها و ماهها و سال ها هستند و بس.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

تحلیل عالی و ارزنده بود درود برشما . مابه وبلاگ نویسان آزاد و مسئولیت شناس مثل شما افتخار می کنیم .

نجیب الله گفت...

وقتی شعور سیاسی مردم ما بالا نباشد با همین چند کلمه لاف و وعده های پوچ آتش دلهای شان خاموش می شود. درحالیکه دولتی که ده سال دروغ اندر دروغ گفته باشد به وعده های آینده ی شان اعتماد می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درتمام ولایتهای افغانستان شاهراهها کاملا پخته و تکمیل شده این فقط بامیان و دایکندی است که ده سال است سرکهای شان زیر کاراست . وهرچه حقوق بشر را بیشتر رعایت می کنند و آرامتر می شوند توجه دولت و جامعه ی جهانی نسبت به آنها کمتر می شود. شما خوب می دانید که تیمهای بازسازی دیگر ولایات سالانه صدها ملیون دالر برای آن ولایات مصرف می کند ولی تیم باز سازی بامیان خودشان از مردم بامیان گرسنه ترند و فقط می خوابند و حقوق می گیرند.
ای کاش خبرنگاران و نویسندگان عزیز ما کمی مسایل را عمیقتر تحلیل نموده مردم را به سوی حق طلبی و عدالت خواهی جهت بدهند . درجنگل افغانستان اگر هزار سال نیز خاموش و ساکت بنشینی کسی به تو توجه نمی کند فقط فریاد بزن تا می توانیم فریاد مظلومیت هزارجات را به گوش جهانیان برسانیم.
سخنان آقای ضحاک اگر بخاطر مخالفت شخصی با والی صاحب نباشد بسیار ارزشمند و دقیق است و باید همه جانبه تشویق و حمایت شود.

نسیم شیدا گفت...

ما مردم خوب می شویم که منزوی و تحریم می شویم.
یک نگاه به دروغهای شاخدار مسئولین بامیان بکنید چقدر برای دولت خائن خوش خدمتی می کنند. مثل اینکه مردم ما در بامیان زندگی نمی کنند. تحت کار بودن چند سرک آنهم نه به خاطر بامیان بلکه بخاطر ولسوالیهای غیر هزاره نشین اطراف بامیان است که هرچه به بامیان نزدیکتر می شود کارش کمتر می شود و آخرش می بینیم فقط دوکاماز با دو تراکتور ایستاده است می گویند تحت کار است!!!!!!!
چقدر چشم سفیدند که کار دیگرا را به خود نسبت می دهند . دولت رسما اعلان کرد کار سرک غوربند برای بامیان نیست بلکه بدیل سالنگ در زمستانها ست که از خیرات سر مردم اطراف بامیان نا خواسته مردم بامیان نیز کم کم دارای سرک می شوند . باز دوستان تأمل کنند و نظر بدهند که چقدر به مردم ما که یک گل تریاک در مناطق شان نشگفت و یک ماین منفجر نشد توجه شده است؟؟؟