۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

قوماندان امنیه بامیان باید قانون بخواند تا حقوق خود و دیگران را بشناسد

جنرال عوض محمد نذیری فرمانده پولیس بامیان، در جریان روز اول کنفرانس گزارش دهی ولایت بامیان، حینیکه در مقابل سوال یکی از خبرنگاران احساس ناتوانی کرد، بدون در نظرداشت فضای جلسه، از پاسخ به سوال خبرنگار خود داری کرده و رفتار خشونت آمیز و تحقیر آمیز از خود نشان داد که حتی نزدیک بود باعث ایجاد هرج و مرج در روند کنفرانس گردد.
این قضیه بیانگر چندین نکته جالب میباشد که در ذیل تذکر داده میشوند:
1- آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات از حقوق اساسی بشری است که قوانین کشور ما نیز آن را پذیرفته است، اما در حالیکه ایشان از آدرس رئیس سکتور امنیت صحبت میکرد و مسئولیت پاسخگویی به تمام سوالات مربوط به این بخش را داشت، با بی تفاوتی تمام حقوق بشری آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات را نقض کرد و نشان داد که از قوانین نافذه کشور آگاهی ندارد.
2- قبلا شکایات زیادی از ناحیه برخورد نامناسب و غیر انسانی پولیس با مردم و به ویژه با متهمین وجود داشت و وی همواره از تلاش در راستای بهبودی آن خبر داده بود، اما برخورد ناشایست و نامناسب خود ایشان با مردم درین کنفرانس ثابت ساخت که اندکی تلاشی در راستای بهبود رفتار پولیس با مردم صورت نگرفته است، زیرا وی خود به این بیماری مبتلاست.
3- او باید بیاموزد که کنفرانس گزارش دهی، دفتر قوماندانی امنیه نیست تا بتواند با اختیار و صلاحیت تام، جیغ و داد بزند، سربازان را زیر سیلی و لگد بگیرد و آنان را وادار به سکوت و انجام دستوراتش بکند. بلکه محلی برای پاسخگویی در مقابل کارهایی است که انجام داده و انجام نداده است و باید با حوصله مندی تمام و با حس مسئولیت پذیری به اقناع مردم بپردازد.
4- او در جریان کنفرانس بیشتر به وصف خویشتن پرداخت و بارها تکرار کرد که سه سال پیش وقتی من آمدم ... سه سال پیش وقتی من آمدم.... سه سال پیش وقتی من آمدم، که فقط بیانگر فخر فروشی، منت گذاری بر مردم، بزرگ جلوه دادن کارها و ... می باشد، بناءً او باید بداند که نباید بر سرمردم بامیان منت بگذارد و آنان را مدیون خویش بداند و بگوید سه سال پیش وقتی من آمدم وضعیت فلان طور بود و اکنون اینگونه است، بلکه او فقط به وظیفه اش عمل کرده است و هر آنچه را که انجام نداده است مدیون مردم و وجدان خویش باید باشد و در صورت کوتاهی در امورات امنیتی باید پاسخگو باشد.

۱ نظر:

لیاقتعلی افتخاری گفت...

جناب احمدی سلام! همواره از ویبلاگ تان سر میزنم و خبرهای میخوانم و تشکر از اطلاع رسانی شما. در خصوص این آدم باید عرض نمود که در جامعه منفعل و ... بامیان باید اینگونه آدمها اینگونه دیکتاتور باشند و مستبدانه عمل نمایند. بهرحال، آرزومندم اینگونه عکس العملهای اهل رسانه و سایرین باعث گردد تا این شخص و اشخاص مشابه در بامیان کمی انعطاف پذیر، انسان و ملایم ببار آیند. موفق باشید