۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

نتايج نهايي انتخابات پارلماني اعلان شد،‌ اما به جز غرني ، چرا؟؟؟

امروز نتايج نهايي انتخابات پارلماني كشور روي سايت انترنتي كميسيون انتخابات افغانستان قرار گرفت اما ولايت غزني از اين امر مستثني است و اعلان نتايج آن به تعويق افتاده است .
دليل اين اقدام كميسيون انتخابات چه ميتواند باشد؟
- آيا كميسيون انتخابات تحت تاثير سخنان نفاق افگنانه كرزي و همقطاران قوم گراي او قرار گرفته اند و ميخواهند نتيجه را تغيير دهند؟
- آيا صندوق هاي بيشمار آرايي كه بگونه معجزه آسا از زير خاك سر برآورده اند بايد در كنار آراي واقعي مردم غرني بايد شمارش شوند تا افراد ديگري از تبار مشخصي وارد پارلمان شوند؟
- آيا كميسيون انتخابات نيز با زير پا نمودن پسوند مستقل خويش به قوم گرايي و توجه به يك قوم خاص و تعصب و دشمني عليه يك قوم خاص رو آورده است ؟
- آيا همگان دست به دست هم داده اند تا پيروزي هاي شگفت انگيز هزاره ها در انتخابات پارلماني را زير سوال برده و از افزايش آنان در پارلمان آينده جلوگيري كنند؟
- و ابهامات ديگري كه به شدت نگران كننده است.
بناءً بر تمام احزاب سياسي ،‌ روشنفكران،‌ متنفذين،‌ علماء،‌روحانيون،‌دانشجويان،‌ فرهنگيان و تك تك و فرد فرد اين قوم لازم است تا در مقابله عليه توطئه شوم دشمنان تاريخي خويش كه در طول تاريخ همواره حقوق حقه اين ملت را زير پا نموده اند و بازهم بر آن اصرار دارند به پا برخيزند و ديگر اجازه ندهند تا حكومت فاشيست به اهداف شوم خويش دست يابد.
در صورتيكه بازهم هزاره ها از حق مسلم خويش كه را آراي مقدس مردم بدست آمده است محروم گردند،‌آنگاه زندگي كردن در سنگرهاي باميان،‌ مزار،‌دره صوف ،‌شيخعلي و ميدان و ..... بهتر از زندگي كردن زير پرچم اين نظام آكنده از خفقان و ستم ميباشد.

۴ نظر:

نجیب الله گفت...

نکات خوبی است اما من با پیروز خواندن هزاره ها موافق نیستم چون حتی با همین تعداد ورودی هزاره ها در پارلمان نیز هزاره ها به تناسب درصد جمعیتی و نفوس شان در پارلمان سهم ندارند.

سليمان احمدي گفت...

آقاي نجيب الله سلام
تشكر از ابراز نظريات مثبت تان
شما ميدانيد كه هزاره از نظر تعداد نسبت به دوره گذشته حضور بيشستري دارند كه ميتوان از آن به پيروزي نسبي ياد ياد كرد،‌ منم با شما موافقم اين درصدي از موفقيت هزاره به هيچوجه متناسب با نفوس اين مردم نيست ، اما آنچه مهم است اين است كه همين حضور نسبي ما را هم ديگران نميتوانند تحمل كنند و همانند كوهي بر پشت آنان سنگيني مي كند.
اميدوارم در ادوار بعدي هزاره حضور پررنگ و مطابق با سهميه واقعي شان از قدرت سياسي افغانستان دست يابند.

لینکستان وبلاگهای افغانستانی گفت...

مدیریت محترم
وبلاگ شما در " لینکستان وبلاگهای افغانستانی " ثبت شده است
با معرفی وبلاگها و وبسایتهای مفید افغانی به این لینکستان توسط ایمیل و ارسال نظر ، هموطنان عزیز را بیشتر با نویسندگان افغان در دنیای مجازی آشنا کنید
منتظر شما هستیم
با تشکر مهدی خادمی

زکی گفت...

بدون تعارف از شجاعت, صراحت, قاطعیت و مسئولانه نوشتنت خوشم می آید، اما دقت فرمایید که کدام وقت احساسات مهار قلم شمارا از دست خرد و منطق تان نگیرد.

یاد آوری می کنم از نوشته ی وبلاگ نویسان که مشکلات مردم را نشر نمی تواند و با تردید و محافظه کاری می نویسند اصلا لذت نمی برم بلکه نمکی بر زخمهای تازه و کهنه ام می پاشند.